close

Judge grants person the right to be genderless in landmark ruling 司法判決里程碑 法官同意民眾更改為無性別者

 

精英翻譯社轉自http://iservice.ltn.com.tw/Service/english/english.php?engno=1131352&day=2017-08-31

 

◎孫宇青

 

An American citizen, known only as Patch, is the first person to legally become genderless in the US.

 

一名僅知名字叫做帕奇的美國公民,是美國第一位合法無性別者。

 

The 27-year-old video game designer, from Oregon, was granted a "General Judgment of Name and Sex Change" by Multnomah County Court. It allowed Patch to change names and become mononymous, meaning they are known by a singular name instead of a traditional first and surname.

 

這名來自奧勒岡州的27歲電玩設計師,獲得摩爾諾瑪郡法院批准適用「姓名和性別更改普遍判定法」。該法賦予帕奇改變姓名、成為單一名字者的權利,這樣的人僅具有名字,而非傳統上的姓和名。

 

Patch told ABC News"As a kid, gender didnt make sense to me. As a teen, I learned about transgender people, and that didnt seem like what I was. And then I learned about genderqueer, and that didnt seem like what I was."

 

帕奇告訴美國廣播公司:「在我小時候,性別對我沒什麼意義。進入青春期後,我得知有跨性別族群,但那似乎並不是我。之後我又了解性別酷兒的概念,那似乎也跟我不一樣。」

 

"Even gender-neutral pronouns don’t feel as if they fit me. I feel no identity with any pronouns I’ve come across. What describes me is my name."

 

「即使是中性代名詞,感覺上也不適用於我。任何我看到的代名詞,我都無法認同。真正表達我這個人的,只有我的名字。」

 

Amy Holmes Hehn, the judge who granted the request, said following Patchs ruling"I made these decisions, like all decisions, because they were supported by facts and law."

 

批准這項請求的法官艾美.霍姆斯.海恩在判決後表示:「我做出這些判決,與做出其他判決無異,都是因為有事實和法律的依據。」

arrow
arrow
    全站熱搜

    ests24331677 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()